MiekeMaas.reismee.nl

Tanjung Rhu, Gunjung Raya

Gisteren naar het Noorden gereden, werkelijk achitterend die kusten daar, met zicht op Andaman zee, daar zijn ook de duurste resorts zoals Four Seasons, The Datai, met een golfbaan niet te geloven gewoon. Is een investering van voormalig topgolfer Ernie Els. Maar goed leuk om even te zien maar die mensen die in dat hotel verblijven zien alleen de super de luxe omgeving van het resort en niet het gewone leven, met de hawker stalletjes, en veel mensen op straat en veel "gedoe" zijn bezige bijtjes die Maleiers hoor. En natuurlijk toch wel rommelig voor ons Europese idee. De makaken komen je overal tegemoet als je langs de weg even stopt voor foto of om wat te eten. Een keer durfde ik niet uit te stappen omdat ze me zo brutaal aan keken die snotapen, en gewoon rechtop naast de auto stonden te kijken of ik iets eetbaars bij me had en dat was ook zo. Haha volgens mij hebben ze een superneus ook die apen. Verr de rit naar de top van de Gunung Raya zou niks voor ons pa zijn geweest, die scheet bij het Garda meer al bijna in zn broek, nou ik zeg verder niks, onderweg dacht ik weleens waar ben ik aan begonnen maar heb voorzichtig gereden tot groot verdriet van achter mij rijdende chauffeur, maar liet me niet opjagen. Ben maar gestopt onderweg om foto's te nemen van uitzicht van regenwoud tot mangroves tot de zee, geweldig, de hornbills en de Eagles vlogen over me heen, de waterbuffels stonden langs de kant van de weg met natuurlijk de makaken in hun kielzog! In de late middag weer terug richting hotel, ben onderweg toen er een heerlijke tropische regenbui viel, uit de auto op het strand gewandeld was zo verfrissend, net een regendouche zo heerlijk, de kracht van de regen met de warme stralen, de localen moesten wel lachen om mij hoor haha. In de avond heerlijk gegeten bij het restaurant van Bon Ton Resort, kijk maar eens bij mijn tips daar staat link bij, werkelijk unieke smaken ook hier, de kok vertelde mij dat de mensen tegenwoordig te gemakkelijj zijn en weinig met kruiden doen, als je dat wel doet krijg je magische smaken op je bord. Heerlijk gewoon, had bbq chicken met mango ananas saus, salade met cashew noten en allerlei aziatische sla soorten en groenten van hier, met rijst zoals sushi maar dan met geroosterde kokos, was werkelijk heerlijk. Vanuit mn tafeltje bij restaurant een fantastische zonsondergang gezien ook, en samen met Iers-Maleisisch echtpaar een heerlijk fles mousserende Sauvignon Blanc gedronken, zo zie je maar je doet altijd weer contacten op in den vreemde! Ben ook nog bij rijstplantage geweest ook reuze interessant te horen hoe dat gaat, ze vonden het zo raar dat wij niet dagelijk rijst eten, is net als bij ons aardappels vroeger! De rijstvelden zijn mooi om te zien, ze werken soms nog met buffels maar meestal met traktor nu ook. Voor zover weer voldoende verteld, ik kan nog wel even doorgaan maar dan verveel ik jullie vast. Wens jullie een fijne avond, ik ga nu slapen! Tot morgen

Mieke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!