MiekeMaas.reismee.nl

KL

Paar dagen in KL gehad, ja wat kan ik vertellen, KL moet je ondergaan, het is een ontzettend bruisende stad. Het is een concrete jungle zoals ze hier zeggen. Enorme skycrapers zijn er de laatste jaren nog weer bijgebouwd, de mooiste architectuur. Er wordt alles aan gedaan om van deze stad de hub naar Azië te maken boven Singapore. Het hotel waar ik vertoefde was uiterst luxe en comfortabel, het is een hotel in echt Maleise stijl en wordt ook door de Afrikaanse en Aziatische adel gebruikt omdat het voor KL begrippen een mooi vrij uitzicht op de stad heeft, bovendien ligt het vlakbij de Petronas Towers en Suria Shopping Center KLCC. Net zoals de Pavilion Mall en de Starhill Mall, dat zijn gigantische luxe winkels waar het "gewone " volk kan ruiken aan de wereld van luxe en glamour, je ziet hier veel rijke Afrikaanse dames met personeel die al hun aankopen dragen, echt hilarisch om te zien. Ze lopen overdag gewoon in avondkleding door de Mall, kleurrijke zijde jurken ongelofelijk.

the Royal Chulan is de naam van het hotel.

Trouwens een paar dagen opgetrokken met Amerikanen, die waren voor zaken daar, en een had vriend bij zich die overdag ook vrij was, samen de stad verkend nogmaals, was hier ook al met Brenda in 2009, maar er is zoveel bijgebouwd dat je het gewoon niet meer kent, kon ons hotel van destijds ook niet meer vinden haha! We zijn nu naar Petaling Street gegaan, het hart van China Town, nou dat is me ook speciaal, die Chinezen hebben toch een enorme handelsgeest en verkopen alles, ze houden van afdingen dus dat was leuk. Alleen de Amerikaan vond dat embarrising in het begin maar later zag hij in dat het hier een spel is. Zo naar vliegveld voor vlucht terug naar Nederland. Ik heb een geweldige tijd gehad hier, met ook mn moeilijke momenten, de herinneringen. Maar het is een enorme groei om in je eentje aan de andere kant van de wereld je weg te vinden, letterlijk en figuurlijk. Maar heb genoten, van de natuur, de mensen, het eten, de ontmoetingen met mensen van over heel de wereld, het maakt dat je een andere kijk op de wereld krijgt! Gevaar en agressie heb ik niet meegemaakt of gezien, alleen vriendelijkheid, behulpzaamheid, interesse!

Ga nu afsluiten en richting Dubai!

Tot snel

Mieke

ps Brenda zie je straks op Schiphol

Marijke veilige reis terug en tot ziens.????????????????

Veilige reis terug en tot ziens