MiekeMaas.reismee.nl

Langkawi, parel van Kedah

hallo allemaal,

hier weer een bericht van mij, nu sinds een paar dagen op Langkawi, een eiland gelegen aan de westkust van Maleisië, net onder Thailand in de Andamanzee! zoals alle eilanden in deze regio, hagelwitte stranden, veel kokospalmen maar vooral op dit eiland veel regenwoud, veel wild, veel apen, niet normaal was vandaag met huurauto naar het noorden gereden wat nog ongerept is, er komen hier weinig toeristen die blijveb allemaal op de zuidkant hangen. Grappig is dat het voor alle eilanden geld, het zuiden is overstroomt door toeristen en het noorden is authentiek en wondermooi! Maar ja sommige mensen willen graag allemaal bij elkaar zijn. In het noorden heb je een fantastische kustlijn genaamd Tanjhung Rhu, schitterende uitzichten op de zee, en aangrenzend nog leuke kleine dorpjes waar lokale bevolking nog Hawkerstalletjes hebben, de vrouwen bakken zelf allerlei lekkers en verkopen dit langs de weg, is hier een echt fenomeen! Heerlijk spullen ook had vandaag weer soort van bananen oliebollen heerlijk en dan 2 voor 1 ringgit en dat is 20 ct! Ook toen ik moest tanken had ik een fijne verrassing, bij de Petronas pomp, jaja Brenda weet je nog van de torens in Kl kost 1 liter super 0,26 ct hahahah, dat rijd lekker weg, voor 2 euro een hele middag rondgetoerd. In de late namiddag beland bij het Westin hotel, werkelijk een fantastisch uitzicht weer, heerlijk loungebanken voor allerlei heerlijke cocktails ed, genoten van de zonsondergang daar. Foto's uploaden gaat helaas niet vanaf hier verbinding is te slecht ondanks dat ik ze verklein, maar komt vast later! verer zijn de mensen hier zo vriendelijk en gastvrij en moet met iedereen op de foto, ik ben hier zowaar een bezienswaardigheid! Ze zeggen allemaal, blijf aub uit d zon je bent zo mooi blank, zo dat is een binnenkomer, hoef ik me ook niet druk te maken dat ik zo moeilijk verkleur :) ik ga nu lekker douchen en mn bedje opzoeken, want zo'n dag aan de linker kant rijden op een Maleisisch eiland vraagt toch veel energie, er zoeft hier aan alle kanten van alles en nog wat voorbij, scooters, motertjes met mensen zijn zonder helm en zonder schoene iew als die vallen. Maar tot morgen maar weer, jullie ook nog een hele fijne dag!

Reacties

Reacties

Marijke

Hoi Mieke,
Je hebt goed uitgezocht waar je moest zijn niet te veel toeristen en zelf met de auto petje af.
Nog veel plezier.
Grts.

Els

Stoer van je, om te gaan toeren en hoe mooi het om juist de niet toeristische kant op te gaan zoeken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!